Ana Mirilović

My Family

Akademska slikarica Melita Matović Fligler često kao motiv svojih djela koristi ljudski lik. Taj motiv prisutan je i na seriji fotografija „My Family“ (2013.). Riječ je o crno-bijelim fotografijama koje prikazuju članove njezine obitelji, majku, oca, sestru te nju samu kako obavljaju svakodnevne kućanske radnje.
Ove fotografije dvojake su prirode, s jedne strane dokumentarne, s druge strane eksperimentalne i umjetničke. One su stvaran prikaz autoričine obitelji i kućanstva, ali istovremeno i puno više od obične dokumentacije. Članovi obitelji spontano su slikani u brzim pokretima, uhvaćeni foto objektivom u trenutku, čime su njihove radnje vrlo nejasno prikazane. To se posebno vidi na fotografijama „Autoportret“ i „Depilacija“. Na fotografiji „Vezanje kose“ vidi se prikaz siluete a ne jasan lik, baš kao što nije jasan niti lik same autorice na fotografiji naziva „5 ujutro-buđenje za posao“. On se tek slabo nazire u mraku. Cilj ove serije i jest odmak od jasnog prikaza, stvoriti vezu između stvarnosti (dokumentacija) i fikcije (umjetnost).
Prikazom ljudskog lika u svojim radovima, pretežito ženskog, Melita Matović Fligler često preispituje vrijednosti današnjeg društva. Fotografije iz ove serije mogu se protumačiti kao prezentacija tipičnih rodnih i spolnih uloga koje je društvo odredilo. Za žene je određeno da brinu o obitelji i kućanstvu, te ih se često nalazi uz štednjak („Autoportret“, „Moja majka“). Određena im je također i briga o ljepoti („Depilacija“, „Sestra se češlja“). Takvo prikazivanje ženskih stereotipa podsjeća na feminističku fotografiju, primjerice na radove Cindy Sherman. Neke njezine fotografije prikazuju žene u svojim domovima uhvaćene u tipičnim ženskih radnjama, u kuhinji ili pred ogledalom. Serija fotografija „My Family“ slijedi sličnu ideju.



Ana Mirilović